

Vuosia on vierinyt ilman pentujen tuhinaa kodissamme. Elokuussa Tanskan tyttö Sissi synnytti kolme potraa tyttöä ja yhden pojan:) Tiineysaika sujui hyvin ja avutumisvaihe rauhallisesti ponnistusvaiheeseen. Aikani odottelin, mutta lopulta totesin, että on parasta lähteä tarkastuttamaan viisaammilla onko kaikki hyvin. Se kuuluisa etiäinen eli aavistus! Ensimmäinen pentu oli tulossa häntä edellä maailmaan. Varpaat edellä olisin varmaan selvinnyt, mutta tästä en olisi selvinnyt ilman eläinlääkäriä. Aikamme touhuttuamme ja rautaisessa kunnossa olevan Sissin tehdessä parhaansa saimme tyttöpennun ulos. Voi sitä onnen hetkeä. Eläinlääkärin tutkiessa pentua, tupsahti seuraava pentu maailmaan..Annettiin Sissin levätä ja odoteltiin, mitä seuraavaksi tapahtuu. Vielä putkahti maailmaan tyttö ja poika. Nyt oli pesue kasassa. Hetken levättyämme sekä eläinlääkärille ja eläintenhoitajille hurjan kiitollisina kokosimme Sissin Anne-mamman kanssa pennut sekä kimpsut ja kampsut. Niin lähdettiin kotia kohti onnellisina Sissistä ja pennuista..
Sissi hoiti pentuja todella hyvin. Toisessa kuvassa Nimblenixit Wilho, Mimmi, Wappu ja Frida 8 viikon ikäisinä.
https://jalostus.kennelliitto.fi/frmSukutaulu.aspx?RekNoI=FI20588%2F20&RekNoE=FI54779%2F21&Sukupolvet=4

Nixi ja Axu syksyllä 2009